19 квітня 2018 року в Центрі науково-технічної творчості молоді «Сфера» відбулася конференція до Всеукраїнського Дня психолога «Психологічна служба системи освіти міста Києва в умовах реформування освіти». Захід організовано науково-методичним центром практичної психології і соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
На конференції було порушено низку питань щодо ролі і завдань психологічної служби у реалізації реформи освітньої системи.
Робота конференції складалася з пленарного засідання, дискусійної панелі та лінійки майстер-класів.
Л.І.Бурчак. Протидія домашньому насильству: презентація
Фотоальбом
На пленарному засіданні з вітальним словом і доповіддю «Психологічна служба системи освіти міста Києва в умовах реформування освіти» виступила Хмелєва-Токарєва О.В., завідувач науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка. Про перспективи правового врегулювання психологічної допомоги в Україні розповіла К.І. Бояршинова, віце-президент Національної психологічної асоціації, президент Незалежної асоціації психологів. Директор Першого київського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Л.І. Бурчак у своєму виступі зробила акцент на змінах у законодавстві, що стосуються запобігання насильству в сім’ї.
Гідним продовження пленарного засідання стали панельні дискусії, що пройшли у форматі відкритого діалогу:
– «Основи сімейного родинного виховання: співпраця вчителя та практичного психолога». Спікери: І.С. Гребеник, вчитель початкових класів СШ № 170, С.В.Шульга, практичний психолог (м.Київ), Б. В. Бончук, класовод (м.Бровари); – «Психолого-медико-педагогічне проектування особистості». Спікер: В.О. Киричук, доцент кафедри психології управління ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України, канд. пед. наук.; – «Психолого-соціальні проблеми формування здоров’я дитини в умовах освітнього процесу» Спікер: С.А. Руденко, доктор медичних наук, старший науковий співробітник Інституту педіатрії, акушерства і гінекології НАМН України.
Приємним моментом конференції було нагородження працівників психологічної служби системи освіти м.Києва подяками Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Київської міської державної адміністрації, грамотами Інституту післядипломної педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, відзнаками видавництва «Шкільний світ» авторам найактуальніших методичних статей.
Роботу конференції продовжила лінійка майстер-класів:
- «Протидія булінгу в навчальному середовищі» (Сосновенко Наталія Василівна, науковий співробітник УНМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України, практичний психолог, психолог-методист)
- «Психологічна діагностика, як засіб попередження булінгу» (Єнотаєва Людмила Євгеніївна, науковий співробітник Національного центру «Мала академія наук України», психолог вищої категорії, методист, гештальт-терапевт, тренер, консультант)
- «Коучинг в освітньому просторі» (Бєлова Олена Миколаївна, засновник та керівник коучинг-центру «Liberty» та Всеукраїнської ГО «Соціальна Взаємодія. Ініціатива Творчість. Інновації», тренер, коуч)
- Батьківські приписи та заборони» (Плетка Ольга Тарасівна, молодший науковий співробітник лабораторії психології малих груп та міжгрупових відносин Інституту соціальної та політичної психології НАПН України. Член Правління ВГО «Арт – терапевтична асоціація». Член Ради ВГО «Українська асоціація транзактного аналізу»)
- «Основи сімейного родинного виховання: співпраця вчителя та практичного психолога» (Гребеник Ірина Сергіївна, вчитель початкових класів СШ №170 м.Києва, Шульга Сергій В’ячеславович, практичний психолог (м.Київ)
- «Особливості психологічної роботи з дітьми, що пережили травмуючу подію. Техніки стабілізації психічного стану» (Еліна Ворожбієва, кризовий психолог, волонтер ГО УАФПНПП (Психологічна Кризова Служба), дитячий психолог, травматерапевт)
Учасники майстер-класів отримали можливість зануритись у творчу атмосферу, ознайомитись з актуальними напрямками психологічної практики, засвоїти нові методики роботи з дітьми та дорослими.
Конференція завершилась підведенням підсумків та обговоренням найцікавіших доповідей і майстер-класів.